ראה"מ הביא לאישור הממשלה הצהרה שדוחה מדינה פלסטינית

חדשות קול חי No Comments on ראה"מ הביא לאישור הממשלה הצהרה שדוחה מדינה פלסטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית, אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד"

צילום: דוברות ראה"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר נפתחה ישיבת הממשלה השבועית כאשר לראשונה זה חודש: גנץ הגיע לישיבת הממשלה כדי לתמוך בהצעת נתניהו להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

בפתח הישיבה דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני התקשורת ואמר: ״לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית, אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד".

נתניהו המשיך והקריא את לשון ההצהרה: "הנה ההצהרה: ״ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום", סיים נתניהו.

בהמשך ביקש השר גדעון סער הבהרה מרה״מ אודות הפרסום הבוקר בדבר הכרה ישראלית במדינה פלסטינית – ראש הממשלה הכחיש זאת.

עוד אמר סער: "הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית אם חלילה תהיה – תיזכר כמו הקרבת צ׳כוסלובקיה ב-1938. הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל. כבר היום יש ניסיונות לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בין היתר במסגרת מוסדות משפט בינלאומיים. ישראל דורשת בצדק חופש פעולה ביטחוני ביו״ש ובעזה כדי להילחם בטרור, אולם בחיים המדיניים לא מקובל שמדינה פועלת תדיר בשטחה של מדינה אחרת. האבסורד הגדול ביותר הוא הטענה כאילו מדינה פלסטינית היא שתיתן ביטחון לישראל״

השר סער שב וקרא לקמפיין הסברתי בארה״ב שיבהיר שמדינה פלסטינית אחרי ה-7 באוקטובר זה כמו לתת מדינה לאל קעידה אחרי פיגועי 11 בספטמבר. השר סער הציע להוסיף לנוסח שהוצע ע״י ראש הממשלה משפט שיקבע שמדינה פלסטינית תהיה מדינת חמאס.



0 תגובות